Conversie optimalisatie met de Mr seo specialisten

Conversie optimalisatie uitbesteden? Je website wordt redelijk goed gevonden in Google of Bing?. Je advertenties in Google Ads en social media draaien prima. Conclusie; je hebt het idee dat er voldoende verkeer naar je website komt. Dan komt de volgende grote vraag, ben je blij met wat er op je bankrekening wordt bijgeschreven? Haal je dus genoeg rendement uit je bezoeker? Ze converteren niet, te weing of je krijgt alleen lage orderwaardes?. Je zit al een tijdje te denken of dit niet beter kan en anders? Dan moet je je bezig gaan houden met conversie optimalisatie en dus snel met ons een GRATIS sparring sessie aanvragen. Met andere woorden: je probeert het maximale uit je bezoekers te halen en daar gaat het Mr Seo bureau jouw bij helpen. Waargebeurd verhaal, we hebben Canva in Nederland gelanceerd en bekijk de onderstaande Seo cijfers maar eens:
conversie optimalisatie

Wat zijn de voordelen van conversie optimalisatie? (CRO)

  • Verbetert de website met een data gedreven aanpak
  • Een hoger rendement uit bestaande websitebezoekers
  • Het geeft inzicht in de website issues
  • Meer duidelijkheid voor de klant waardoor de customer journey beter verloopt

seo bureauWat is conversie optimalisatie eigenlijk?

Voordat we meteen de diepte van de materie induiken willen we graag een stapje terug nemen en helder hebben wat conversie optimalisatie of CRO betekent. Vele factoren hebben invloed op het gedrag van je potentiële klant. Denk aan de kleur van buttons, de kwaliteit van content en de usability van de zoekfunctie of het orderproces. Door de prestaties van je website in kaart te brengen en verschillende paginavarianten te testen, achterhaal je welke criteria belangrijk zijn voor jouw bezoekers. Welk gedrag vertonen zij? Wat zijn hun behoeften? En waarom haken ze af? Maar ook bijvoorbeeld snelheid is belangrijk, een belangrijk en vast onderdeel bij ons zijn foto’s optimaliseren waardoor je website veel sneller wordt.seo bureau

Welke website-elementen verdienen aandacht en hoe gaan we deze issues aanpakken? Dit hele proces noemen we conversieoptimalisatie: de website zó inrichten dat bezoekers converteren. Conversie-optimalisatie is méér dan alleen A/B-testen. Het gaat om het verbeteren van de gebruikerservaring van websites en daar komt veel bij kijken. Als je niet kunt A/B-testen, betekent dit dus niet dat het daar stopt. Er zijn namelijk erg veel alternatieve methoden om je website te optimaliseren. Wij van Mr SEO gebruiken de meest geavanceerde SEO tools waardoor we dagelijks druk zijn met data exports aan het maken en kijken wat we kunnen verbeteren aan conversie optimalisatie.

Welke stappen ondernemen wij tijdens het gehele proces

We kijken eerst samen met jou naar de doelstellingen en proberen alles zo specifiek en SMART te krijgen. We maken simpelweg een takenlijst wat we telkens afwerken. Daarna de issues van de website worden vastgelegd. We plaatsen de landingspagina’s in onze tools en gaan dan analyseren wat de quick wins zijn en wat de lange termijn verbeterpunten worden. Voor deze conversie optimalisatie analyse gebruiken wij verschillende modellen en frameworks om mogelijke issues van je site vast te stellen. In deze modellen komen de volgende punten veel naar voren:

  • Intentie van de website: is het duidelijk waar de website over gaat en wat het aanbod is? Is er een duidelijke call-to-action aanwezig op elke pagina?
  • Waardepropositie: Wat is jouw toegevoegde waarde? En komt dit wel duidelijk naar voren op je website? Wat zijn de UNique selling points en welke moeten we extra benoemen
  • Intentie bezoeker: hoe komen bezoekers op landingspagina’s terecht? Sluiten deze pagina’s aan bij de verwachtingen van de bezoekers op dat moment? Nodigt de website uit om te kopen of is het ‘kijken, kijken en niet kopen’.
  • Vindbaarheid van de website: is de website gemakkelijk te vinden in de zoekmachines? Kunnen gebruikers op de website gemakkelijk informatie opzoeken met behulp van een interne zoekmachine? Kortom zoekmachine optimalisatie wordt hieraan gekoppeld.
  • Het gevoel van de website: is de website toegankelijk voor mensen met een beperking? Zijn de letters te vergroten? Wordt er gebruik gemaakt van genoeg contrast? Straal je vertrouwen uit voor de bezoeker en is het overzichtelijk, geen ‘kermis’.
  • Betrouwbaarheid: zijn er elementen op de website aanwezig die de bezoeker kunnen afleiden van het converteren? Reviews, helpen deze bijvoorbeeld.
  • Bounceratio: waar vallen bezoekers af en hoe komt dit? Hoe moeilijk is het voor bezoekers om de funnel te doorlopen? Hoeveel keer moet iemand klikken om bij de juiste informatie te komen.

Wat is het verschil tussen conversie optimalisatie en Growth hacking

Growth hacking is een relatief nieuwe term in de wereld van online marketing. Echter is het “growth hacken” zelf iets wat al lang bestaat. Het is vooral een hippe term binnen de startup wereld. Het wordt nu alleen op een andere manier naar buiten gebracht. Growth hacking zou je kunnen zien als de bedrijfsbrede variant van conversie optimalisatie. Maar wat heeft growth hacking te maken met online marketing?. Growth hacking speelt namelijk in op data, data die is verkregen uit de customer journey. En wanneer we het hebben over de welbekende term ‘customer journey’, is de connectie tussen growth hacking en online marketing ineens een stuk logischer. Wil je snel groeien als bedrijf? Welkom bij Growth hacking .In a nutshell gaat het bij growth hacking om het realiseren van snelle groei. Het principe zorgt ervoor dat bedrijven, vooral start-ups in korte tijd snel kunnen groeien.seo specialist

Hoe? Door te experimenteren. Een landingspagina heb je met een doel. Je wilt dat bezoekers iets doen op die pagina. Een product kopen bijvoorbeeld, of een abonnement afsluiten. Daar zijn de hippe Saas companies die als paddestoelen de lucht in schieten. De call-to-action is hierbij heel belangrijk. Draai A/B-testen om verschillende varianten te testen. We Spelen bijvoorbeeld met kleur, formaat, vorm en tekst. Misschien kun je de call-to-action zelfs personaliseren per land en de naam herkennen van de bezoeker. Zet de meest belangrijke call-to-action in ieder geval zo prominent mogelijk in beeld. Als voorbeeld hoe specifiek wij zijn dat je de button al kan testen op:

  • De call-to-action boven de ‘vouw’ te plaatsen
  • De call-to-action groot genoeg te maken
  • Het contrast van de call-to-action te vergoten (kleur en vorm)

Conversie optimalisatie met Mr Seo bureau

Zo, je hebt al heel wat gelezen en hopelijk ben je iets wijzer geworden wat conversie optimalisatie inhoudt. De volgende stap is om samen een sparring sessie GRATIS in te plannen. We nemen samen jouw wensen en situatie door. Vervolgens maken we een GRATIS website scan zodat we kunnen vaststellen wat de problemen zijn en hoe wij denken het te kunnen verbeteren. Kortom, spreken we je snel om meer conversies binnen te halen?