Eigen merk in de reiswereld bouwen

Als team houden we van reizen en hebben een passie voor alle reis platforms. We wilden zelf een online platform in eigen beheer hebben om te leren hoe je de grote jongens kan verslaan online. Thomas Cook is failliet gegaan en Oad heeft ook al de nodige problemen gehad. Hoe kan je dan toch nog geld verdienen? Wij hebben onderzoek gedaan en blijkt dat de single reizen markt de grootste markt is voor de komende jaren. Dit klinkt interessant? Lees verder hoe we dit hebben opgebouwd.
seo advies bureau

Online marktonderzoek en haalbaarheidsanalyse.

Zoals bij elk project kijken we eerst wat de zoekwoorden doen – wat is de vraag vanuit de markt? We zien dat er ruim 10.000 mensen maandelijks al zoeken naar een single reis, grote markt al voor 1 zoekwoord. Als we kijken naar de concurrenten zien we er maar 2 a 3 en de rest zijn kleine spelers. Hmm interessant.

Online kanalen en website bouwen

Na het zoekwoorden onderzoek was het tijd om het businessmodel te gaan bouwen. Wat is RTM (route to market) hoe bouwen we de beste User Experience? hebben we een boekingsprogramma nodig? Wat wordt de huisstijl? Wat zijn de USP’s? Hoe gaan we ons dus onderscheiden? Waarom moet een klant voor ons kiezen? Dit is de fase waar je alles in elkaar gaat gieten om een ‘Brand’ te bouwen. Een interessant online marketing fase waar je belangrijke keuzes moet maken die je niet snel kan veranderen. De online strategie moet dus staan als een huis!

Seo teksten schrijven en landingspagina’s bouwen.

We hebben de strategie uitgewerkt op een ‘bierviltje’. We hebben jarenlang ervaring in online marketing brands bouwen en hoeven geen hele scriptie te schrijven. Het verhaal staat, de onderzoeken zijn gedaan, er is vraag dus knallen maar! De volgende belangrijke stap wat we gemaakt hebben zijn de landingspagina’s bouwen waar je bezoeker op zal landen vanuit SEO of SEA. Er zijn een aantal conclusies getrokken welke pagina’s hoog moeten scoren en waar we de meeste traffic vandaan willen halen. We zijn daarna vol gas gestart met seo teksten schrijven. Het is totaal anders dan je website volproppen met lappen tekst en dan maar hopen dat je beter gaat scoren. Je moet duidelijk een strategie hebben welke pagina elkaar zal verstrekken. Je moet ook al met interne linkbuilding gaan nadenken om de ‘link juice’ goed te hebben.

Website testfase ‘Trial Error’

We hebben de website online gezet en dan begint alles eigenlijk. Waar worden we vanuit Google online gezet en hoe gaan we ons beter positioneren. We zagen dat we op een aantal interessante combinaties al meteen de eerste pagina in Google bereikt hadden ‘Bingo’! Zie bijvoorbeeld de combinatie van single reizen en een specifiek land:
pagina 1 google
Een andere optie wat we interessant vonden is om single reizen te koppelen met een categorie.
Men zoekt binnen de single reizen ook nog eens naar specifieke single reizen zoals christelijke single reizen, avontuurlijke single reizen en luxe single reizen. Ook met deze categorie combinatie kwamen we meteen op pagina 1 terecht. positie 1 google
Ook zien we dus dat we hier meteen scoren en er leuke zoekvolumes op zitten. Het was dus niet onze insteek om meteen op pagina 1 te komen op alleen single reizen maar de combinaties te pakken. Hier zagen we de het ‘aha moment’ om zoveel mogelijk combinaties uit te werken. Ook hebben we op deze manier leeftijd groepen gemaakt etc.

Online aanmeldingen binnen krijgen

Nu het platform staat en we al snel de rankings zien stijgen kregen we meteen de eerste mails al binnen. Wat een leuke website, wat een leuke trips, wanneer gaan de reizen van start. Hier doen we het voor!! Het business model is geslaagd, men wilt graag mee en de aanvragen begonnen binnen te stromen! Wij zijn niet meteen gestart met de reizen te starten maar een jaar de tijd te nemen om zoveel mogelijk aanmeldingen binnen te krijgen en alles te finetunen.

Email marketing is key

Naast de focus te leggen op Seo, Sea en social media is e-mail marketing erg belangrijk. Inmiddels hebben we binnen een paar maanden 1000+ aanmeldingen binnen gekregen. Onze ‘growth hacking’ momenten waren: Geef je GRATIS op en ontvang maandelijks onze nieuwe reizen. Deze nieuwsbrief was een gat in de markt en men kon meteen via ons boekingsprogramma boeken!! Onze intentie was om dit model op te zetten en alles uit te proberen of het werkt. Momenteel zijn we aan het kijken of we het willen verkopen, uitbreiden naar meerdere landen etc. Leuk project!

Hoe kunnen wij jou helpen?

Hopelijk heeft bovenstaand verhaal jou wat meer informatie gegeven hoe wij in snel tempo iets bouwen. We hebben al jarenlang ervaring en kijken er naar uit om ook jou te helpen. Heb je al een bestaand merk of heb je een idee? We vinden het leuk om je merk verder te bouwen, internationaal te lanceren! seo bureauOff we GO. Laten we samen sparren en een GRATIS sessie inplannen hoe we jouw business kunnen verbeteren.
Spreken we je snel?