Bing zoekmachine optimaliseren met Mr SEO

Bing zoekmachine heeft ook de codenaam Kumo. Het is een zoekmachine van Microsoft die op 3 juni 2009 werd gelanceerd. Het is al ruim 10 jaar maar we weten er nog relatief weinig van. Mr SEO bureau werkt hier al een tijdje mee en wil je hierbij wat meer informatie geven. Het is de op een na grootste zoekmachine op het internet na Google. Bing heeft elk jaar een groeiend aantal gebruikers wereldwijd. Bing heeft op dit moment een wereldwijd marktaandeel van ongeveer 2,5%. Het klinkt weinig maar ze groeien erg snel, tijd dus om ons in te verdiepen. Het geeft een mooie extra waarde aan je online strategie.
bing zoekmachine

Hoe werkt bing?

Als een gebruiker van Bing Organic een zoekopdracht uitvoert, resulteert dit in een lijst met zoekresultaten. Hier heeft de gebruiker enkele extra opties om de zoekopdracht te verfijnen. De gebruiker kan een zoekopdracht verfijnen op taal en regio, maar ook binnen de zoekopdracht zoeken naar andere criteria / zoektermen en zoeken binnen een bepaalde website. Op deze manier kan de gebruiker binnen Bing Organic vele irrelevant zoekresultaten verwijderen. Door gebruik te maken van Bing kan je 35% extra traffic naar je website opleveren, dat is zeker aantrekkelijk!

Wat zijn de verschillen tussen Google en Bing?

We zijn als online marketeers een beetje verwend geraakt de laatste jaren. Ook optimaliseren we alles voor Google en meestal gaat het dan ook goed bij andere zoekmachines. We letten dus eigenlijk niet op andere zoekmachines en hebben geen idee hoe we hier scoren. Zoekmachines optimalisatie kan je dus zeker het nodige extra opleveren. Waar het bij die andere zoekmachines op aankomt (Bing, Yandex, Yahoo) blijft het een beetje ‘kip-ei-verhaal’ als we moeten uitleggen aan klanten dat het belangrijk is te checken of daar ook alles goed staat.

We horen dan ook vaak: “ja, maar nu komt maar een klein percentage van ons verkeer uit Bing zoekmachine, dus daar willen we geen energie in steken”. Dat is uiteraard de omgekeerde wereld. Idealiter wil je niet afhankelijk zijn van slechts 1 zoekmachine. En hoe de Bing zoekmachine werkt verschilt wel degelijk van Google. Wij hebben geleerd, in business ‘nooit op 1 paard wedden’ Focus dus op meerdere zoekmachines, social media als kanaal, seo verkeer en ads. Alle kanalen dus inzetten om je doelgroep te bereiken.seo bureau

  1. Verschillen in Social Media signalen
    Google houdt van social media en verse content is erg belangrijk. Bing vindt dit minder belangrijk en heeft de focus meer op relevantie.
  2. Canonicals instellingen
    Bing is hier streng in, staan de instellingen verkeerd dan krijg je hier snel last van in je rankings. Google is hier al verder in en kiest vaak zelf de juiste pagina. Anders werkt de Canonical tag erg goed.
  3. Lokale SEO
    Google heeft verschillende tools zoals Google Maps, Google My business om de locatie te pushen. Bing geeft simpel de kleine
  4. Conversie ratio verschillen
    De CTR is bij Bing veel hoger, de bing ads zijn ‘goedkoper’ en we zien dat deze meer opleveren. De CTR in Bing ads is 34% hoger dan Google ads en heb je een hoge Bing SEO positie dan heb je een 9,66% hogere CTR. Dit zijn nog eens cijfers om je toch over te halen naar Bing te kijken.
  5. Website snelheid
    Voor google is dit een belangrijke rankingsfactor. Voor Bing is gebruiksvriendelijkheid van een website belangrijker.

Meer weten over het gebruik van Bing zoekmachine?

seo serviceNieuwsgierig hoe je Bing SEO het beste kan toepassen voor jouw website / webshop? Welke zoekwoorden binnen de Bing resultaten beter zullen werken? Ook 35% meer verkeer naar je website krijgen? Mr SEO bureau heeft al 15 jaar alle kennis en ervaring in huis om alles over Google & Bing uit te leggen