Internationale SEO de passie en expertise van Mr SEO
Je zoekt naar de beste internationale SEO mogelijkheden? Welkom bij Mr SEO, wij zijn de specialist in internationale SEO. We hebben bedrijven zoals Canva geholpen om de Nederlandse markt op te gaan. Canva? Ja het snelst groeiende bedrijf in Australië en wij hebben de eerste miljoen al voor ze binnen gehaald! Wil jij ook internationaal opereren? Lees dan verder waarom wij met name uitblinken in Internationale SEO.
Wij zijn ondernemers en hebben zelf bedrijven gebouwd over de hele wereld. We wonen zelfs met het team in het buitenland en zijn global minded in plaats van in nederland in een kantoor zitten. Het gebeurd in de wereld dus je moet ook met een Nederlandse partij in zee gaan die wilt schalen en echt ondernemen. Internationaal ondernemen doe je met een hele strategie en het is niet even je domein instellingen veranderen. Weet je ook dat je goed moet kijken naar de wet en regelgeving? Hierbij vertellen wij wat meer hoe we opereren.
Canva.com als voorbeeld case
Wij hebben een pitch gewonnen van de grotere online marketing bedrijven in Nederland. Waarom? Omdat we verder kijken dan alleen spreadsheets uitwerken en ook denken aan lokale linkbuilding, afbeeldingen lokaal SEO proof maken en met name conversie optimalisatie. Canva is een bedrijf uit Sydney en is voornamelijk heel erg Brits als cultuur om mee samen te werken. Ze houden niet van directe Nederlanders, kortom aanpassen dus. Wij werken ook een aantal maanden per jaar in Sydney dus we weten de lokale cultuur en die van Nederland. We hebben een zoekwoorden onderzoek gedaan en eerst alle URL’s uitgewerkt zodat we zeker weten een focus te hebben waar de Nederlandse consument naar zoekt.
Daarna hebben we een seo SILO structuur uitgewerkt om alle categories te verwerken zoals: CV maken, Poster maken, Brochure maken etc. Daarna hebben we met content teams over de hele wereld samen gewerkt om de beste landingspagina’s te maken. Etc etc. we hebben nu 100+ pagina’s online staan en zijn druk met outreach bezig. Canva was super tevreden en hebben ze nog als klant om de markt verder op te bouwen. Lees ook onze andere cases over internationale seo zoals
Het zoekwoorden onderzoek als start
Je weet al waar en in welk deel van het land je target group zit? En ook welke taal ze spreken? Ja? Helemaal goed, toch adviseren we om even door te lezen. Je zal denken, om voor de Nederlanders en Vlamingen één website en taal aan te houden. Dit is alleen niet altijd de beste oplossing. Hoewel we allemaal Standaardnederlands spreken, zitten er toch verschillen in en zeker een hoop verschillen. En die verschillen zijn in de ene branche groter dan in de andere, kortom zie je al een hoop potentiele euro’s mislopen? Ga daarom na of je écht dezelfde taal aan kunt houden, of dat je deze misschien op moet splitsen, omdat taalgebruik vaak toch anders is.
Dit geldt natuurlijk ook bij bijvoorbeeld het Frans & Waals, Amerikaans & Brits en Portugees & Braziliaans. Los hiervan wil je misschien een ander telefoonnummer communiceren, of een andere vestiging of contactpersoon. Ook dan kun je goed gebruik maken van verschillende websites. Ook is lokale domein autoriteit belangrijk, bij Canva hebben ze gekozen om 1 domeinnaam te pakken maar dit verschilt per land en business. Mr seo bureau .nl is perfect voor Nederland maar in het buitenland pakken we liever een unieke url om dieper in de markt aanwezig te zijn. En dan nog een lokale server, hier al aan gedacht? google weet namelijk waar de website is dus op welke server. Kortom, wij als Mr SEO kijken naar veel details.
The sky is the limit. Ga je met ons het grenzeloze avontuur aan?
Het saaie technische SEO aspect
Als je we samen hebben besloten naar welke markten je wilt uitbreiden en welke landen of talen het meest interessant zijn voor jouw business, is het belangrijk na te denken over een logische domeinstructuur. Deze keuze hangt nauw samen met de uitkomst van de vraag of je gaat voor een multiregionale aanpak of een meertalige website. Hieronder een opsomming van de mogelijkheden.
- gTLD: een generiek topleveldomein (Engels: Generic Top Level Domain) richt zich niet perse op één specifiek land. Met een gTLD ben je flexibel in het targeten van zowel een of meer landen en talen. Voorbeelden van gTLD’s zijn .com, .net en .org.
- ccTLD: een country code topleveldomein. De naam zegt het al, een ccTLD is gekoppeld aan een landcode (.nl, .de, .fr etc.).
- Subdomein: onderdeel van een domeinnaam. Bijvoorbeeld nl.voorbeeld.com, of en.support.voorbeeld.com.
Domeinnamen combineren
Daarnaast is het ook mogelijk subdomeinen en domeinen te combineren: bijvoorbeeld voorbeeld.nl en be.voorbeeld.nl of voorbeeld.fr en lu.voorbeeld.fr. Tijdens onze video call kunnen we alle opties samen doorlopen. Kortom, het verschilt per case en doelstellingen.
Naast de keuze voor het soort domein, moet je ook rekening houden met technische aspecten als de zogenoemde hreflang-tag (zeer belangrijk) en het eventueel automatisch doorsturen van bezoekers op basis van hun taal en/of locatie.
Verschillen tussen zoekmachines
We vergeten nog wel eens dat er ook andere zoekmachines bestaan dan Google. Dat is niet zo gek gezien het indrukwekkende marktaandeel van Google in Nederland, maar er zijn wel degelijk andere zoekmachines waar we rekening mee mogen houden:
- Rusland: met 54.26% is Yandex hier de grootste zoekmachine.
- China: Baidu bezit 70.3% van de markt in China.
- VS: lichte concurrentie van Yahoo en Bing: 5.8% voor Yahoo, 5.6% voor Bing.
Lokale SEO versus internationale SEO
Heb je wellicht al vestigingen in het buitenland? Dan is local SEO onmisbaar. Local SEO gaat om het verbeteren van de organische lokale zichtbaarheid van jouw webpagina’s en local listings (vestigingsprofielen van jouw bedrijf op platformen zoals bijvoorbeeld Google My Business). Local SEO wordt steeds belangrijker, mede door het mobiele tijdperk. Tegenwoordig kan iedereen op ieder moment en op elke plek een zoekopdracht uitvoeren, waardoor locatie een steeds belangrijkere factor is geworden. Mr SEO helpt je hierbij en is specialist in over de grens denken.
HTML in je website
De informatie op de website dient te zijn afgestemd op de doelgroep. Om te scoren in de zoekresultaten van het betreffende land moet de zoekmachine, zoals Google gemakkelijk kunnen achterhalen voor welke doelgroep de content op de website bestemd is. Google kan vaak wel een meertalige website herkennen, echter kan het geen kwaad om dit in de HTML-code nog eens uit te schrijven met behulp van de ‘lang-tag’. Dit is een moeilijk en technisch gedeelte waar onze Mr SEO techneuten mee kunnen helpen.
Internationale SEO in Rusland Case
Zoals je bovenstaand hebt kunnen zien hebben we al aardig wat voorbeelden gegeven van Internationale SEO. We willen nog een leuke case laten zien, bekijk dit filmpje maar eens. Elvira, de eigenaresse van Windytrek.com hebben we geholpen met het opzetten van de Russische markt voor haar surfschool in Turkije, super tof! Lees hier de seo Case hoe we dit hebben opgezet.
De hulp van Mr SEO bij Internationale SEO
Bovenstaand hebben we al enige aspecten besproken wat er allemaal bij komt kijken als we het over Internationale SEO hebben. Wij zijn wat internationaler georiënteerd dan de standaard Nederlandse marketing bedrijven. Mr SEO werkt over de hele wereld en we plannen video calls in zodat het nog vertrouwd en goed aanvoelt. De mensen achter Mr SEO zijn allemaal digital nomads en hebben een bredere scope van werken. We zijn verder gewoon Nederlands – no worries haha. We houden meer van internationaal ondernemen en vrijheid. Tevens zijn we nu met een aantal klanten bezig om vanuit het buitenland op de Nederlandse markt te opereren en Nederlanders die graag de grens over willen.
Samen sparren hoe we jou internationaal succesvol kunnen maken?