SEO schrijven met Mr SEO
Het SEO schrijven is een ware kunst. Het is totaal anders dan mensen die journalistiek hebben gestudeerd en een zo pakkend mogelijke tekst willen schrijven. Mr SEO heeft een groot doel met SEO namelijk zorgen dat jouw zoekwoorden hoog ranken. Hierbij willen we wat meer informatie waar wij rekening mee houden tijdens het SEO schrijven. Wij hebben jarenlang ervaring in het SEO schrijven en er is in de jaren heel wat veranderd. Veel seo specialisten werken met een standaard lijstje wat ze ‘afvinken’. Elke industrie en klant is anders waardoor we eerst kijken hoe de markt in elkaar zit voordat we zomaar gaan starten. Klinkt goed? Lees dan verder waar we zoal naar kijken
De spelregels van Google en wat kunnen we concluderen?
Alle updates van Google hebben als oogpunt om het voor de consument beter te maken. Zo ook deze updates zoals ‘Google penguin 4.0 update’ . Het Google algoritme wordt continu geoptimaliseerd om de beste zoekresultaten voor de bezoeker zichtbaar te maken. Voor bezoekers aan Google heeft het geen gevolgen, voor sommige websites wel. In websites dient tijd gestoken te worden, net als in een huis. Verwaarloos je het? Dan is het niet meer de moeite om naar te kijken. Zo werkt het nou eenmaal. Voor MR SEO betekent dit dat wij net als voorheen, doorgaan met het optimaliseren en vernieuwen van jouw content. Het wordt dus steeds belangrijker om de belangrijke landingspagina’s ‘vers’ te houden op basis van de laatste updates. Houden we het even niet goed bij dan schieten de concurrenten ons zo voorbij. We hebben dus een belangrijke rol om de laatste updates van Google en Bing, Yahoo etc in de gate te houden zodat je zichtbaar blijft voor de potentiële klant.
De zoekmachineoptimalisatie van je tekst moet dus een beetje op orde zijn. En nee, dat is niet saai en/of nodeloos ingewikkeld specialistenwerk.
Wil je goed scoren in de zoekmachines, dan moet je stuk voldoen aan een aantal regels van Google. Google hanteert honderden criteria, maar in feite is alles terug te voeren tot 3 simpele uitgangspunten.
Hoog scoren met slimme SEO Teksten
Wat is het verschil tussen het schrijven van normale teksten en het schrijven van SEO-teksten?
Het grootste verschil is dat je bij SEO-teksten je hele tekst richt op het beantwoorden van een hele specifieke vraag waar mensen naar ‘googlen’. Eerst het grote plaatje zien en daarna inspelen op de behoefte. Het begint bij een gedegen zoekwoordenonderzoek. Wij van Mr SEO gaan kijken eerst naar de doelstellingen, wat doet de concurrent en de markt. Normaliter komen wij met zoekwoorden waar een klant nog nooit aan hebben gedacht. We komen dus ook met frisse en nieuwe ideeën tijdens het SEO schrijven.
Een persoon zoekt op een combinatie van woorden, omdat hij een vraag of een probleem heeft. Hij zoekt met een reden.In de globale zin behaal jij een hoge positie in Google als jij die vraag van de zoeker het best beantwoord. Nou. Niet helemaal. Je hoeft niet perse de beste te zijn. Je moet je onderscheiden.
Longtail zoekwoorden gebruiken tijdens het SEO schrijven
Het hebben van een relevante pagina kan voor veel long tail zoekwoorden al voldoende zijn om hoog te ranken, Long tail zoekwoorden zijn zeer specifieke combinaties van woorden (vaak 3 – 6 woorden lang). Maar als je op competitieve zoekwoorden wilt ranken (met een hoog zoekvolume) moet je verder gaan. Je moet kwaliteit leveren. SEO schrijven is dus niet makkelijk
Wat zijn SEO-teksten dan precies?
Een SEO-tekst is een webtekst die op dit zoekproces afgestemd is. SEO copywriting is het schrijven van relevante en kwalitatieve artikelen over een specifiek onderwerp. Alle onderdelen die de zoeker bewust en onbewust gebruikt om de pagina te beoordelen op relevantie hebben invloed op de vindbaarheid. Die onderdelen moeten zo goed mogelijk worden afgestemd op de behoefte van de zoeker. We willen met SEO schrijven dus autoriteit krijgen op een specifiek zoekwoord.
Hierbij krijg je natuurlijk ook te maken met de look & feel van je website, hoe betrouwbaar die overkomt en hoe snel de website laadt. Het heeft allemaal met elkaar te maken om die bezoeker ‘veilig te laten voelen’
De bezoeker geruststellen en overtuigen
Dit kunnen we doen door zijn probleem, behoefte of vraag in de eerste kop en in de inleiding te verwerken. Wij geven altijd aan: Wie, wat en waarom dat is het belangrijkste voor de eerste alinea. Het zoekwoord die de zoeker heeft gebruikt is bijna altijd afgeleid van het probleem of de vraag die de zoeker heeft. Probeer daarom het zoekwoord, waarop je gevonden wilt worden, in de eerste alinea en in de eerste kop te verwerken. Zo ziet hij direct dat hij op de juiste pagina is beland.
In de alinea’s die hier op volgen, zou het antwoord op de vraag van de zoeker nader toegelicht moeten worden. Het zoekwoord waarop je wilt ranken (of synoniemen hiervan) zou als de pagina gericht is op het beantwoorden van de vraag of het vervullen van de behoefte organisch een aantal keer in het middenstuk voorkomen. Dit komt helemaal goed als je zoeksuggesties die Google bij het zoekwoord geeft behandeld in de tekst.
Welke rol heeft Mr SEO dan voor mij?
Wij voorzien jou van de laatste tips en tricks op het gebied van ‘Search Engine Optimalization’ en zullen hier op een ‘Google-vriendelijke’ manier op inspringen. Wij helpen jou graag naar de top van Google. Zo genereer je met jouw website meer traffic, en daarmee meer conversies. Geïnteresseerd geraakt en wil je meer weten? Neem vrijblijvend contact op met ons, en we plannen een online video call. Dat scheelt voor jou weer in de file te staan voor die koffie, Tijd=Geld