Seo strategie voor Lux Nomade
Dit geweldige online luxury travel magazine heeft ons benaderd om een duidelijke online strategie te maken. Lux Nomade heeft prachtige features en graphics maar geen duidelijke structuur waardoor ze een seo bureau nog hebben om verder te groeien. Hierbij willen we wat meer vertellen over wat we zoal gedaan hebben en waar we tegenaan lopen.
Duidelijke SEO strategie met een nul meting
Het online magazine is 2 jaar geleden gestart in Sydney vanuit een passie voor de luxe hospitality industrie. Julia, de eigenaresse heeft jarenlang ervaring in toerisme, graphic design en is volle moed gestart. Toen wij aan boord kwamen schrokken we een beetje, niets was online te zien en al haar mooie artikelen was dus niets van te vinden in google en Bing. We hebben besproken om helemaal terug te gaan naar de basis van SEO.
Stap voor stap bouwen aan Visibility
We zijn gestart om samen de identiteit te bepalen. Julia gaf aan dat ze een Luxury hospitallity magazine wilt zijn. We kwamen met een aantal vragen zoals:
- Waar is het bedrijf gevestigd? Welke identiteit heeft het bedrijf?
- Op hotels gaan we niet scoren, te breed en welke Niche market wil je een focus hebben?
- Waar verdien je het geld mee? Hoe kunnen we dit beter naar voren brengen?
etc etc.
We zijn gestart om meer identiteit te geven aan het merk en aangegeven dat ze een Australisch magazine moet zijn vanuit Sydney. We hebben meteen positieve resultaten gezien wanneer een klant Lux Nomade googled. Het wekt meer vertrouwen door een kantoor adres te hebben en goede reviews te hebben. Julia was hier erg blij mee.
Zoekwoorden onderzoek voor een basis
We zijn terug naar de basis gaan kijken om te zorgen dat Lux nomade online zichtbaar zal zijn. Hotels en hospitality is veel te breed waardoor je niet kan scoren door alle concurrenten. We hebben besloten om te richten op wellness en barefoot luxury als specialisme.
Tevens hebben we de website beter gemaakt waardoor we heel wat projecten hebben gehad.
Julia heeft aangegeven veel te reizen en samen hebben we een online strategie bedacht waardoor ze niche zoekwoorden en plaatsen gaat combineren. Voor het eerst in 2 jaar zag ze resultaten en Julia zag haar bedrijf in Google naar voren komen, zie:
Hier zie je dat vegan en een plaats een perfecte combinatie is waar ze verder mee is gegaan.
Nu Julia online zichtbaar is en een betere merk identiteit heeft gekregen zijn we verder gaan graven. Ze heeft veel volgers op instagram en haar online verkeer begint nu sterk te stijgen. We hebben haar verder geholpen met social media en email marketing.
E-mail marketing Mailchimp
Lux nomade heeft door de nieuwe strategie duizenden bezoekers extra gekregen. Door een mooie brainstorm sessie hebben we besloten dat ze ons email pakket heeft besteld en dus heeft gekozen om email marketing uit te besteden. De duizenden volgers zijn toegevoegd aan een email bestand en we hebben prachtige email campagnes gebouwd. Hierdoor krijgen de lezers wekelijks nieuwe emails en we krijgen zelfs resultaten dat mensen niet kunnen wachten om wekelijks de updates te ontvangen. Samen met het prachtige design van Julia draaien we momenteel prachtige e-mail marketing campagnes. We hebben met trots een ‘hotel of the week’ campagne draaien wat naar de top hotel industrie gaat en naar duizenden lezers. We hebben een hoge click through ratio en mooi potentieel om verder op te bouwen.
Instagram campagne Lux Nomade
Ook hebben we gekeken naar Instagram. Het was onduidelijk wat Instagram eigenlijk was voor Lux nomade, gewoon een paar leuke foto’s kom je niet ver mee. We hebben met ons Mr seo bureau team om de tafel gezeten en duidelijk aangegeven welke kleur, stijl, doelgroep en toegevoegde waarde instagram zou zijn. Momenteel hebben we al bijna 20.000 volgers en stijgen snel.
Conclusies en toekomst met Mr seo bureau
We zijn nu een jaar bezig met Lux nomade en we zijn trots op de resultaten. Zoals je ziet zijn we een bureau gericht op een totaal plaatje om zodoende meer organisch verkeer te krijgen. Ook hebben we een passie voor internationale brands groot te maken en we kunnen niet wachten om komend jaar door te bouwen. Julia is super blij en we zijn samen druk bezig om het merk verder door te bouwen. Door ons heeft julia meer omzet, een betere naam gekregen en online is ze nu goed zichtbaar. Momenteel reist Julia de wereld over omdat vele hotels toegevoegd willen worden op haar platform ‘ she is killing it’!!