Website optimalisatie met de Mr SEO specialisten

Website optimalisatie is belangrijk voor elk bedrijf wat online vindbaar wilt zijn. Je marketing euro’s worden beter besteed en je hebt dus meer omzet en lagere kosten zoals van Google ads. Wanneer je SEO en SEA goed werkt wil je ook dat ze bij jou ‘kopen’ waardoor een website optimalisatie zeker een belangrijk onderdeel is van de online strategie. Het heeft een sterke connectie met conversie optimalisatie omdat je wilt dat de website meer gaat opleveren. Om meer uit jouw website te kunnen halen, moet je regelmatig website optimalisatie toepassen waardoor je ook harder gaat stijgen in de zoekmachines. Door de web statistieken te analyseren kun je nagaan waar de problemen zich bevinden binnen jouw website en de conversie optimaliseren.

seo bureau

Mr SEO heeft meer dan 10 jaar online ervaring waardoor we met website optimalisatie zorgen voor een optimaal resultaat. Wij als ‘growth hackers’ zijn continu op de hoogte van de veranderingen in de markt en spelen hierop in met website optimalisatie. Als je ervoor kunt zorgen dat je conversie van 4% naar 5% stijgt, kan je dat veel meer opleveren dan een stijging in traffic door meer te besteden in advertenties. Daarnaast heb je van het optimaliseren van je website blijvend een voordeel, niet alleen wanneer een campagne loopt.

We starten met Growth Hacking

Om website optimalisatie goed door te voeren kijken we eerste naar de huidige situatie. We nemen alle cijfers door en kijken goed naar google analytics, google search console en als bestaande klant hebben we alle cijfers in onze tools staan. Voor de Mr SEO groth hackers gaan we eerst kijken wat we moeten optimaliseren, waar liggen de problemen, wat doet de concurrent wat wij niet doet? Je merkt het al, we zijn ondernemers die een focus hebben op groei. Wellicht komen we tot de conclusie dat je geen nieuwe website hoeft te bouwen maar de landingspagina’s geoptimaliseerd moeten worden. seo bureauWe kunnen er bijvoorbeeld achter dat veel bezoekers de site meteen weer verlaten wanneer ze op een bepaalde pagina binnenkomen – dan gaan bij ons de alarmbellen af. Het kan ook zo zijn dat de uitval in je sales-funnel bij een bepaalde stap erg hoog is. Misschien vraag je wel teveel informatie van je bezoeker bij het invullen van een online formulier, waardoor hij al snel afhaakt. Of zit het formulier niet logisch in elkaar, moeten ze naar veel pagina’s om de informatie te krijgen wat ze willen.

Bij website optimalisatie kijken we bijvoorbeeld naar de volgende KPI’s:

  • Bounce ratio
  • Exit pagina’s
  • De gemiddelde tijd op de pagina / site
  • Het aantal pagina’s per bezoek
  • Heatmaps, waar klikt een bezoeker
  • Welke pagina’s worden veel bekeken

Het proces van Website optimalisatie bij Mr SEO

Het website optimalisatie proces kan worden gebruikt om je website te optimaliseren voor Usability en Conversie. Wij zien website optimalisatie eigenlijk als een ongoing proces tijdens het optimaliseren van jouw online business. Dagelijks kijken we naar de sites van onze klanten, met alle tools kijken we elke dag naar de cijfers. Conversie optimalisatie is het converteren van website bezoekers naar klanten of prospects. conversie optimalisatie

Dit kan doordat de bezoeker besloten heeft iets te kopen, maar ook de ‘subscribers’ voor een nieuwsbrief of het achterlaten van gegevens voor een terugbel afspraak. Het optimaliseren van websites is een continu proces, een cyclus waar Mr SEO elke dag weer mee bezig is. Je website kan namelijk altijd beter, zelfs een stijging van 0,1% conversieratio kan een enorm verschil betekenen in je omzet. Daarnaast: Wat gisteren goed werkte, kan vandaag een stuk minder effectief blijken te zijn. Het is dus van belang om continu te blijven werken aan het optimaliseren van je website. Zeker omdat de online wereld zo ontzettend hard gaat adviseren wij altijd een goede partij zoals Mr SEO in de arm te nemen die een focus heeft op online zodat jij verder kan met de core business.

Wist je dat een website op 5 verschillende niveaus geoptimaliseerd kan worden?

  • Het functioneel niveau: in hoeverre werkt de site, kloppen alle functies en vooral buttons
    Het niveau van vindbaarheid: in hoeverre is je website toegankelijk en vindbaar in zoekmachines? Het niveau van gebruiksvriendelijkheid: in hoeverre kan de bezoeker de website prettig bedienen? Denk aan mobiel
  • Het niveau van ondersteuning: in hoeverre bied je ondersteuning aan de bezoeker om te kiezen voor jouw product/dienst?
  • Het beslissingsniveau: in hoeverre geef je de bezoeker net dat laatste ‘zetje’ om jouw product/dienst te kopen? De USP’s.
  • Elk niveau in de optimalisatie hiërarchie heeft op zijn beurt ook weer een belangrijk aandeel in het aankoopproces en/of leadgeneratie proces. Om het belang van de optimalisatie hiërarchie voor websites verder te onderstrepen kunnen we het AIDA model (Action, Desire, Interest, Attention) er prima naast zetten.

Vertrouwen geven aan de potentiële klanten

De concurrentie wordt per jaar groter en het is daarom zaak om je te blijven onderscheiden. Dit wordt moeilijker en moeilijker en daardoor hebben wij een focus op vertrouwen winnen van de klant. Tijdens het website optimalisatie proces hebben wij een focus op de bezoeker een goed gevoel te geven. Wij hebben de volgende focus punten:

  • Gebruik duidelijke en normale taal
  • Testimonials
  • Logo’s en keurmerken
  • Gebruik foto’s van je eigen medewerkers (geen stockfoto’s)
  • Laat je fysieke adres zien op je website + kvk nummer zodat ze kunnen zien dat je betrouwbaar bent
  • Management van verwachtingen – wees duidelijk in prijzen, toeslagen etc.
  • Laat zien dat je om meer geeft dan alleen om geld, wat is je toegevoegde waarde

Website optimalisatie met Mr. SEO

Er zijn vele partijen op het internet te vinden die zichzelf geweldig vinden en denken het wiel te hebben uitgevonden. Wij worden zelfs ingehuurd door andere marketing bureaus omdat ze geen focus hebben en alles denken te kunnen. Wij hebben eerst zelf jarenlang online bedrijven gebouwd om met ons eigen geld alles te leren. Met deze waardevolle ervaringen zijn we Mr SEO gestart om jou te helpen! Kortom, wij hebben alles al uitgeprobeerd en kunnen nu met volle focus jou helpen. Omdat we dagelijks werken in vele bedrijfstakken doen we nog meer ervaring op voor o.a. website optimalisatie. Ga je ook het avontuur aan met ons?