Hoe schrijf je een blog voor een webshop: 5 Tips

Hoe schrijf je een blog voor een webshop: 5 Tips

Hoe schrijf je een blog voor een webshop: 5 Tips

5 tips voor het schrijven van een blog voor je webshop

Je bent trots op je webshop, je artikelen staan in de shop en knallen maar. Veel internet ondernemers denken even makkelijk te scoren in e-commerce. Het is de droom van elke webshop eigenaar om wakker te worden en je ziet weer wat orders in je mail staan. Maar hoe krijg je dat gedaan? We hebben aardig wat e-commerce klanten gehad met flashy designs en prachtige websites. Al het budget gaat in de fotografie van de producten dan is het wachten dat de klanten binnen vliegen.
Ook kunnen google ads uiteraard werken om de producten een goede push te geven. Je krijgt een hoop vertoningen en klikken, yeey korte termijn werkt! Maar in dit artikel willen we kijken naar de lange termijn, hoe schrijf je goede blog artikelen om in SEO goed te scoren. Lees verder voor de 5 handige tips om je verder te helpen.webshop seo

Denk in thema’s en laat zoekwoorden los

We zijn al 15 jaar actief als een online marketingbureau en hebben veel zien veranderen in het schrijven van content. Een paar jaar geleden had je ongeveer 4% aan zoekwoorden densiteit nodig en je begon al te scoren. Nu werkt dit juist negatief en zak je juist in rankings. De eerste tip is dan ook om lekker te schrijven om je zoekwoorden heen. Start met een zoekwoorden onderzoek en ga dan om deze zoekwoorden heen schrijven. Hoe bedoel je? Bijvoorbeeld, je verkoopt rieten manden en dan schrijf je over ‘woon trends‘ inspireer een lezer en plaats dan heel slim een link naar een product wat in deze trend past. je gaat dus ‘flirten’ met je lezer en dan zorgen dat ze binnen blijven, resultaat een lage bounce ratio. SEO is dus meer slim omgaan met je zoekwoorden in plaats van gewoon droppen van zoekwoorden in een tekst.

De Skyscraper-techniek

Dit is een hele slimme manier om linkbare content te maken. Linkbare content? Ja, je wilt zorgen dat je artikel over je hippe manden wordt opgepakt door een woonmagazine bijvoorbeeld en dat ze een link plaatsen naar jouw webshop. Kortom, je moet lagen / verdiepingen maken in je blog artikel zodat mensen het interessant vinden om naar te linken. Informatieve content bieden met vooral ‘tips and tricks’.linkprofiel

KGR Methode (keyword Golden Ratio method)

Dit is een nieuwe en slimme SEO methode om snel te scoren in het organisch verkeer.
Waar het op neer komt is dat je op zoek gaat naar het ‘laag hangend fruit‘ in de zoekvolumes. Er zit veel concurrentie op hoge zoekvolumes en met deze methode ga jij juist de focus hebben op de lage zoekvolumes. Hierdoor score je ook sneller in rankings waardoor je ook meer verkeer naar je website gaat krijgen. Wij maken hier veel gebruik van!

Online reputatie van je blog artikelen

Waarschijnlijk denk je, ja dat spreekt voor zich! Maar dit is een belangrijke factor wat we toch willen benoemen. Maak een filmpje over het onderwerp zodat je ook in deze SERP (hoge ranking) gevonden wordt. Vervolgens deel het op social media, vooral score je in de Bing zoekmachine met het delen op facebook. Voor Google SEO werkt het al iets minder helaas. Ook kan je denken aan gast artikelen plaatsen, jouw interessante blog kan je op vele online platformen delen. Super handig!

SEO blog sites wat om van te leren

Belangrijk voor je e-commerce business / webshop seo is te weten wat er online allemaal gebeurd. De ontwikkelingen gaan snel dus kijk goed hoe anderen het doen en hou de ontwikkelingen in de gaten. Als tip geven wij: Search engine land Wij kijken hier dagelijks op en halen hier veel inspiratie uit.seo service

Is content marketing belangrijk voor SEO?

Zeker, hoe meer informatie je geeft aan de zoekmachines hoe meer autoriteit je krijgt om specifieke onderwerpen. Google houdt ook van regelmaat en de bots zijn graag op specifieke tijden een nieuw artikel verschijnen. Een content kalender is daarom een must voor je online strategie om te hebben!
Hou daarom het nieuws, trends over je branche in de gaten als inspiratie voor je content kalender.

Hoe vaak moet ik SEO schrijven om te scoren in Google?

Onze ervaring naar 15 jaar SEO is om een aantal belangrijke landingspagina’s te maken waar de belangrijkste zoekwoorden woorden vermeld. Vervolgens 1 keer per week een blog artikel plaatsen met een link naar de landingspagina doen wonderen. Het beste is om een specifieke dag en tijdstip te pakken zodat dit wordt opgepakt door Google. Hierdoor laat je Google zien dat jij de inspiratiebron bent en je zal sneller gaan ranken dan je concurrenten. Ook extra filmpjes, linkbuilding, social media en ga zo maar door heeft een invloed voor jouw webshop seo.seo specialist

Hoe kunnen wij jou helpen met Webshop seo?

Mr SEO bureau gaat eerst een analyse maken van de huidige situatie zodat we een nulmeting kunnen doen. We maken een onderscheid tussen de quick wins en lange termijn acties. Voornamelijk hebben we de ervaring dat een webshop vele url’s heeft omdat je veel producten hebt. We gaan deze optimaliseren en een online strategie maken. Een goed stappenplan is belangrijk voor jou als klant om te zien wat de ROI is. Conclusie voor ons als Nederlanders: Wat kost het en wat gaat het mij opleveren?