Meta omschrijving

Meta omschrijving

Meta omschrijving

Meta omschrijving: Hoe vaak herschrijft Google de meta description?

Meta omschrijving is geen rankingfactor, maar ze kunnen meer klikken genereren – en dat leidt tot meer verkeer.

Dat gezegd hebbende, is het je waarschijnlijk opgevallen dat Google niet altijd de hardgecodeerde meta beschrijving gebruikt. Soms kiest het een ander fragment van de pagina.

Als je tijd hebt besteed aan het maken van een verleidelijke Meta omschrijving, kan dit vervelend zijn. Hoe maakt je dan die perfecte Meta beschrijving? Lees verder op onze SEO diensten

Nee. Een Meta omschrijving is officieel geen rankingsfactor wat door Google is bevestigd. Echter, door je meta description uniek te maken spring je er meer uit. Hierdoor ga je dus meer klikken genereren. belangrijk middel om je conversies te optimaliseren.

Een goede meta omschrijving heeft een aantal belangrijke regels. Het mag niet langer zijn dan 120 tekens en belangrijk is om je zoekwoorden toe te voegen. Ook moet je het op een manier schrijven dat mensen het interessant vinden. Een goede metabeschrijving geeft meer klikken

Een META omschrijving is normaliter zichtbaar bij de zoekresultaten pagina van een zoekmachine zoals Google. De omschrijving van de pagina wordt dan in de zoekmachine weergeven onder de titel van de pagina. Het is belangrijk voor SEO optimalisatie en zal voor meer klikken zorgen.

Ja. officieel gezien heeft Google aangegeven dat een Meta omschrijving geen rankingsfactor is. Echter, het werkt erg goed om meer klikken te genereren. Zorg dus dat je uniek bent en dus meer klikken gaat krijgen. Goed Voor Conversie optimalisatie

Load More

Maar hoe vaak gebeurt dit door Google?

Om dit te achterhalen, vergeleken we hardgecodeerde metabeschrijvingen met de daadwerkelijke Google desktopfragmenten voor 20.000 zoekwoorden.

Maar eerst wat interessante feiten …

  • 25,02% van de pagina’s met de hoogste ranglijst heeft geen meta omschrijving
  • Google herschrijft 62,78% van de tijd meta omschrijving

grafiek google meta omschrijving

Ja – Google herschrijft meta omschrijving voor de meeste zoekresultaten.

Dit vertelt ons al veel, maar het is altijd inzichtelijker om de gegevens te segmenteren …
Dat aantal daalt tot 59,65% voor dikke kop en stijgt tot 65,62% voor lange staarten

We veronderstelden dat Google vaker beschrijvingen zou genereren voor long-tail zoekwoorden.

Zoekwoorden in een Meta omschrijving

Dit was gebaseerd op het feit dat het gemiddelde resultaat van de eerste pagina op honderden trefwoorden staat, en de hardgecodeerde beschrijvingen zijn meestal geschreven rond het primaire ‘hoofd’ zoekwoord. Ons primaire doelzoekwoord voor dit bericht is bijvoorbeeld ‘Meta beschrijving’, dus hebben we de meta beschrijving met dat in gedachten geschreven. Dit is het onderwerp en hier gaan we omheen schrijven.

Als resultaat toont Google onze hardgecodeerde beschrijving in de resultaten voor het zoekwoord …

Hoewel Google eerder metabeschrijvingen voor long-tail zoekwoorden herschrijft, is dit slechts met een kleine marge.

Ik vermoed dat de kloof in de loop van de tijd zal toenemen naarmate Google de zoekintentie beter begrijpt en vervolgens de meest relevante zoekfragmenten biedt.

Een Kanttekening vanuit Google

Onze methodologie is hier niet perfect, omdat er geen manier is om dikke koppen en lange staarten te identificeren met 100% zekerheid.
Google is iets minder geneigd om meta beschrijvingen die worden afgekapt, te herschrijven.
Zoals je op de grafiek hiernaast kan zien, heeft zelfs 25% nog geen meta description!meta beschrijving onderzoek

Google kapt de meta beschrijving af ​​die te lang zijn

Maar heeft dit invloed op de kans dat Google ze herschrijft? Met andere woorden, is het waarschijnlijker dat Google zijn eigen fragment genereert wanneer uw meta omschrijving te lang is? Google herschreef 61,46% van de te lange metabeschrijvingen en 63,69% van de rest in het afgelopen jaar.

Verrassend genoeg lijkt het erop dat het binnen de limieten houden van je meta beschrijvingen de kans dat Google ze herschrijft niet veel verandert.

Misschien komt dat omdat lange beschrijvingen verrassend vaak voorkomen. 40,61% van de beschrijvingen van 192.656 unieke pagina’s waren te lang.

Moet je nog steeds de moeite nemen om metabeschrijvingen te schrijven?

Ja. Relevante en boeiende metabeschrijvingen lokken klikken uit, dus ze zijn nog steeds de moeite waard om te schrijven, ook al worden ze gemiddeld slechts 37% van de tijd weergegeven.seo specialist

Dat gezegd hebbende, als je website heel erg groot is, loont het om prioriteit te geven aan pagina’s die:

  • Ontvangt het meeste organische verkeer
  • Zijn gemaakt om te rangschikken in Google
  • Wordt waarschijnlijk gedeeld op sociale media (waar de meta beschrijving wordt gebruikt voor de beschrijving van het sociale fragment bij afwezigheid van OG-tags)

Deze benadering zou de meeste impact moeten hebben voor de minste hoeveelheid werk.